Projekti

Yleinen

Profile

Bugi #856

Automaatit ja varattu aineisto

Lisännyt Sirpa Maaria Havukainen yli 4 vuotta sitten. Päivitetty yli vuosi sitten.

Tila:
Suljettu
Prioriteetti:
Korkea
Nimetty:
Luokka:
Varaukset
Kohdeversio:
-
Alku:
30. Maaliskuuta 2016
Määräaika:
% Tehty:

0%

Arvioitu aika:
Votes: 17

Kuvaus

Palauttaminen automaatilla on muuttunut. Tällä hetkellä automaatilla palautettaessa varattua aineistoa varaus tärppää heti kiinni ja ilmoitus noudettavasta aineistosta lähtee välittömästi asiakkaalle. Aiheuttaa ongelmia mm. omatoimiaikoina kun aineistoa ei ole käsitelty uudelleen, eikä noutoilmituslappua tulostettu.... Asiakas voi tulla turhaan hakemaan varaustaan myös silloin jos levy on puuttunut kotelosta eikä tästä ole ehditty ilmoittaa.


Liittyvät tapahtumat

liittyy Palaute - Koha-Suomi - Bugi #3129: Lumme / saapuneitten varausten ilmoitusten viivästäminenSuljettu13. Kesäkuuta 2018

Historia

#1 Updated by Päivi Knuutinen yli 4 vuotta ago

  • Aihe changed from Automaatit ja varattu aineisto to Vaara: Automaatit ja varattu aineisto

#2 Updated by Olli-Antti Kivilahti yli 4 vuotta ago

Minkälainen olisi optimaalisin lopputulos?
Automaatilla palautetut varatut niteet jäisivät "Käsittelyssä"-tilaan, eikä varauksia vielä napattaisi kiinni?

#3 Updated by Sirpa Maaria Havukainen yli 4 vuotta ago

Automaatilla palautuksissa optimaalinen lopputulos olisi sellainen, että nide palautuu edelliseltä lainaajalta, mutta varaus tärppää vasta sitten kun virkailija käsittelee niteen uudelleen.

#4 Updated by Tuomas Kunttu yli 4 vuotta ago

Myös Kyytissä automaatit toimivat näin ja myös täällä toivotaan, että saapumisilmoitusviesti lähtisi vasta kun tällainen aineisto palautetaan virkailijan toimesta uudelleen.
Origossa tällaiset niteet menivät automaattipalautuksessa "Varattu automaattipalautus"-tilaan, joka sitten poistui kun virkailija palautti aineiston uudelleen.

#5 Updated by Olli-Antti Kivilahti yli 4 vuotta ago

Sirpa Maaria Havukainen wrote:

Automaatilla palautuksissa optimaalinen lopputulos olisi sellainen, että nide palautuu edelliseltä lainaajalta, mutta varaus tärppää vasta sitten kun virkailija käsittelee niteen uudelleen.

Tällä tavalla tehtiin kun Koha käyttöönotettiin ja havaittiin että nide meni "Saatavana"-tilaan sillä ajalla kun se oli takahuoneessa odottamassa käsittelyä.
Tästä luovuttiin pikaisesti koska se aiheutti enemmän ongelmia.

#6 Updated by Sirpa Maaria Havukainen yli 4 vuotta ago

"Saatavana"-tila ei olekaan oikein, koska voidaan luulla, että nide on oikasti saatavana ja se aiheuttaa turhaa työtä. Origossa ollut "Varattu automaattipalautus"-tila tms. olisi parempi.

#7 Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari yli 3 vuotta ago

Myös OUTIssa toivotaan ohjelmamuutosta, ettei varatun aineiston noutoilmoitus syntyisi ja lähtisi heti, kun asiakas palauttaa varatun teoksen palautusautomaatilla, vaan vasta sitten, kun virkailija palauttaa teoksen Kohassa. Palautusautomaatin varatun aineiston tila "Varattu, automaatipalautus" tai vastaava olisi varmaan hyvä.

#8 Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari yli 3 vuotta ago

Pirkko-Liisa Lauhikari kirjoitti:

Myös OUTIssa toivotaan ohjelmamuutosta, ettei varatun aineiston noutoilmoitus syntyisi ja lähtisi heti, kun asiakas palauttaa varatun teoksen palautusautomaatilla, vaan vasta sitten, kun virkailija palauttaa teoksen Kohassa. Palautusautomaatin varatun aineiston tila "Varattu, automaatipalautus" tai vastaava, olisi hyvä.

#9 Updated by Tuomas Kunttu yli 2 vuotta ago

  • liittyy Bugi #3129: Lumme / saapuneitten varausten ilmoitusten viivästäminen added

#10 Updated by Päivi Knuutinen yli 2 vuotta ago

Vaarassa toivomuksena olisi myös, että (omatoimiaikaan) palautetusta varatusta aineistosta viesti lähtisi vasta sitten, kun virkailija on niteen palauttanut.

#11 Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari yli 2 vuotta ago

  • Luokka set to Varaukset
  • Nimetty deleted (Olli-Antti Kivilahti)
  • Prioriteetti changed from Normaali to Korkea

Tälle kehitysehdotukselle toivotaan tapahtuvan jotain mahdollisimman pian!!! Ongelma realisoituu päivittäin, nyt kun omatoimikirjastot ja omatoimiajat lisääntyvät. Asiakkaat menevät noutamaan varausta, joka ei ole vielä noutohyllyssä, vaan palautusautomaatissa odottamassa virkailijan käsittelyä.

Eli varauksen noutoilmoitus ei haluta lähtevän, kun varattu aineisto palautetaan palautusautomaattiin. Noutoilmoitus halutaan lähtevän vasta sitten, kun aineisto palautetaan Kohan virkailijaliittymässä.

#12 Updated by Pirjo Sapman yli 2 vuotta ago

Pirkko-Liisa Lauhikari kirjoitti:

Tälle kehitysehdotukselle toivotaan tapahtuvan jotain mahdollisimman pian!!! Ongelma realisoituu päivittäin, nyt kun omatoimikirjastot ja omatoimiajat lisääntyvät. Asiakkaat menevät noutamaan varausta, joka ei ole vielä noutohyllyssä, vaan palautusautomaatissa odottamassa virkailijan käsittelyä.

Eli varauksen noutoilmoitus ei haluta lähtevän, kun varattu aineisto palautetaan palautusautomaattiin. Noutoilmoitus halutaan lähtevän vasta sitten, kun aineisto palautetaan Kohan virkailijaliittymässä.

#14 Updated by Sonja Petrell-Auvinen yli vuosi ago

On aika käsittämätöntä, että 3 vuottakaan ei riitä tällaisen bugin korjaamiseen! Omatoimikirjastoille erittäin hankalaa kun ajatuttaa asiakkaita ympäri kuntaa hakemaan varausta, jota ei ole saatavilla.
Mikään viesti ei saa lähteä asiakkaalle ennen kuin virkailija on tulostanut varauskuitin.
(sama koskee kuljetuksessa-tilaa. Sekään tila ei saa ilmestya niteelle ennen kuin kuljetuskuitti on tulostettu).

#15 Updated by Leena Kinnunen yli vuosi ago

Lappiin tarvitaan myös tähän korjausta.

Ja Lumme-kirjastoihin myös!

#16 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Sonja Petrell-Auvinen kirjoitti:

On aika käsittämätöntä, että 3 vuottakaan ei riitä tällaisen bugin korjaamiseen! Omatoimikirjastoille erittäin hankalaa kun ajatuttaa asiakkaita ympäri kuntaa hakemaan varausta, jota ei ole saatavilla.
Mikään viesti ei saa lähteä asiakkaalle ennen kuin virkailija on tulostanut varauskuitin.
(sama koskee kuljetuksessa-tilaa. Sekään tila ei saa ilmestya niteelle ennen kuin kuljetuskuitti on tulostettu).

Tosin käsittämättömyyteen saa perspektiiviä kun vaivautuu kurkkaamaan mitä kolmen vuoden aikana itseasiassa on tapahtunut (~1500 koodimuutosta ja korjausta, kymmeniä konversiota ja paljon uutta toiminnallisuutta). Tämän tyyppinen äksyily on täysin asiatonta eikä ainakaan edistä mitään. Teemme koko ajan parhaamme.

#17 Updated by Leena Kinnunen yli vuosi ago

Totta kirjoitat Pasi ja kiitokset jo tehdyistä korjauksista kehittäjille. Oma kommenttini kumpusi siitä, että luulin tämän meillä toimivan, mutta testissä paljastui, että ongelma on edelleen olemassa.

#18 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Tämän tiketti on alunperin nimetty Olli-Antille, joka onkin hoitanut asiaa yhteisönkin suuntaan. Ilmeisesti homma on kuitenkin päässyt luisumaan työpinon pohjalle ja tuossa välissä Olli-Anttikin on siirtynyt Koha-Suomelta kansalliskirjaston palkkalistoille. Pirkko-Liisa on sitten tipauttanut Olli-Antin pois tikettiin nimetyn henkilön paikalta ja nostanut tiketin prioriteettiä, mutta siinä vaiheessa tiketti ei ole ollut enää oikein kenenkään työlistalla eikä muistissa.

Ari ja Anneli katselevat tikettijärjestelmää läpi ja yrittävät saada hoitamatta roikkuville asioille aikaisesi jonkinlaisen järjellisen prioriteettijärjestyksen.

#19 Updated by Jaana Sopanen yli vuosi ago

Pasi Korkalo kirjoitti:

Tämän tiketti on alunperin nimetty Olli-Antille, joka onkin hoitanut asiaa yhteisönkin suuntaan. Ilmeisesti homma on kuitenkin päässyt luisumaan työpinon pohjalle ja tuossa välissä Olli-Anttikin on siirtynyt Koha-Suomelta kansalliskirjaston palkkalistoille. Pirkko-Liisa on sitten tipauttanut Olli-Antin pois tikettiin nimetyn henkilön paikalta ja nostanut tiketin prioriteettiä, mutta siinä vaiheessa tiketti ei ole ollut enää oikein kenenkään työlistalla eikä muistissa.

Ari ja Anneli katselevat tikettijärjestelmää läpi ja yrittävät saada hoitamatta roikkuville asioille aikaisesi jonkinlaisen järjellisen prioriteettijärjestyksen.

LUMME olisi kanssa kiitollinen, jos tämä asia saataisiin hoidettua mahdollisimman pian. Häpeän puna joskus on asiakaspalvelussa, kun asiakas ihmettelee löytymätöntä varausta. Aina ollaan kuitenkin selvitty puhumalla eikä henkisiä hiertymiä ole tullut kenellekään. Kuinka ylös prioritettilistalla nousee 16 äänellä?

#20 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Joonaksen linkittämän yhteisötiketin kommenttien valossa ratkaisua tähän ongelmaan ei välttämättä ole ihan helppo löytää. Tässä vielä lainaus Olli-Antin kommentista asiaan:

We experimented by disabling the hold catching when checking in Items with the SIP Server. This was because our borrowers would get the Reservation notice and come looking for the Item while the Item was still being processed.

Then we started to get issues with Items (that had reservations) being in Available-state between getting checked in with the SIP server and waiting for the librarian to check them in using Koha.

We reverted back to the way things are, because we get less issues this way. Our librarians know where to look for the reserved Item if on the rare occasion a borrower is fast enough to intercept the hold before we place it to the self pickup shelf.

However if the limbo-available-state between check-in can be fixed, (this might be more trouble than it's worth) I guess this would make sense.

Tämä liittyy siis lähinnä tuohon Sirpan kommenttiin halutusta "optimaalisesta lopputuloksesta":

Automaatilla palautuksissa optimaalinen lopputulos olisi sellainen, että nide palautuu edelliseltä lainaajalta, mutta varaus tärppää vasta sitten kun virkailija käsittelee niteen uudelleen.

Ratkaisu ei toimi "tosimaailmassa", koska nide jää roikkumaan automaattipalautuksen jälkeen "saatavana" -tilaan, vaikka oikeasti siihen kohdistuu varaus, jonka olisi pitänyt tärpätä. (Edit: ja tuosta on näköjään tuossa ylempänä puhuttukin...)

Ongelman voisi kenties ratkaista ottamalla tietokantatasolla käyttöön reserves-taulussa uuden varauksen tilakoodin ja kirjoittamalla sille koodin Kohan palautustenkäsittelyyn. Eli ei merkittäisi varausta vielä ensimmäisellä palautuskerralla tilaan W (Waiting), vaan jotain muuta (C Waiting to be waiting?). Se vastaisi sitten enemmän tai vähemmän tuota Origon "Varattu automaattipalautus" -tilaa. Niteen toinen piippaminen palautetuksi sitten muuttaisi tilaksi Waiting (noudettavissa) ja lähettäisi noutoilmoituksen.

En nyt ole ihan juuri tältä istumalta 100% varma oliko SIP:illä oma palauustenkäsittelynsä vai käyttääkö se samaa modulia kuin virkailijaliittymä. Jos SIP-koodi on erillinen, niin periaatteessa muutoksen voisi varmaan toteuttaa sitenkin, että tuo "Waiting to be waiting" status asetettaisiin vain automaattipalautuksissa ja aina automaattipalautuksissa.

Taivas tietää miten varausjonojen käsittely sitten moiseen reagoisi. Tai Kohan viestintä. Tai saatavuuslaskenta. Tai REST-APIn saatavuuslaskenta (Finna). Ne pitäisi tutkia erikseen ja koodimuutoksia voi äkkiä kertyä melko hurjanlainen nippu. Kuitin tulostukseen toimintoa ei oikein mielekkäästi voine kytkeä.

#21 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Testasin uuden statuskoodin käyttöä ja näyttäisi siltä, että ainakin saatavuuslaskenta saadaan toimimaan tuon uuden statuskoodin kanssa suht kauniisti ja myös "toisella piippauksella" tapahtuva noudettavissa -tilaan asettaminen näyttäisi tapahtuvan oikein.

--Edit--

Varausten käsittelyyn SIP-palvelimen koodissa käytetään Kohan Reserves -modulia, eli periaatteessa sama koodi huolehtii palautuksista sekä virkailijatyökalussa että automaattipalautuksissa.

#22 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

  • Tila changed from Uusi to Työn alla
  • Nimetty set to Pasi Korkalo

Toiminnallisuus on nyt Outin testillä siten että automaattipalautus ei aseta nidettä noudettavana-tilaan. Palautus virkailijaliittymässä ja varauksen vahvistaminen asettaa, ja lähettää samalla noutoilmoituksen asiakkaalle. Tietokantatasolla varaus tärppäytetään ja sen Found-statukseksi merkitään 'A' kun nide palautetaan automaatilla. Kohassa sisäisesti automaattipalautusta käsitellään tässä erityisenä kuljetustilana. Nidettä kuljetetaan palautusautomaatin kärrystä varaushyllyyn ;P

Finnassa nide näkyy varattuna ja Kohan virkailijaliittymässä "pseudokuljetustilaisena" niteenä, johon kohdistuu voimassa oleva nidetason varaus. Varauksen noutoaika lasketaan vasta alkaen siitä päivästä kun nide palautetaan virkailjaliittymässä ja noutoilmoitus lähetetään.

Tämä on nyt tämmöinen vähän "proof of concept" tyyppinen viritelmä, joka vaatii vielä siistimistä ja laajempaa testailua. Pirkko-Liisa lupasi testata kattavasti. Sen jälkeen sitten joku vapaaehtoinen kimppa voisi testata homman toiminnan reaalimaailmassa ennenkuin sotketaan kaikkien Koha-kimppojen hommat :D

#23 Updated by Anneli Österman yli vuosi ago

Sonja Petrell-Auvinen kirjoitti:

Mikään viesti ei saa lähteä asiakkaalle ennen kuin virkailija on tulostanut varauskuitin.
(sama koskee kuljetuksessa-tilaa. Sekään tila ei saa ilmestya niteelle ennen kuin kuljetuskuitti on tulostettu).

Perusteletko Sonja, miksi kuljetustila ei saa tulla niteelle heti? :) Ainakaan OUTIssa kuljetustilaan menemisestä ei ole ollut harmia tässä yhteydessä.

En kytkisi tilan muuttumista kuljetuskuitin tulostamiseen, koska ainakin OUTIssa kuljetuskuitti tulostetaan vain kuljetettaviin varauksiin (säästetään kuittipaperia). Vai tarkoititko vain kuljetettavia varauksia?

Kuvittelisin, että tulee enemmän ongelmia, jos niteen tila ei muutu kuljetettavaksi samantien, koska ne näkyy silloin todennäköisesti saatavana, mikä ei pidä paikkansa. Asiakkaat voivat kuvitella teoksen olevan hyllyssä, vaikka se onkin odottamassa uudelleenpalautusta. Tai sitten tilana pitäisi näkyä jokinlainen "käsiteltävänä"-tila, kunnes nide on palautettu uudelleen. Tuo taas olisi mielestäni turha muutos yhteisökoodiin ja uusi koodimuutos Koha-Suomen ylläpidettäväksi. En toki tässä vaiheessa vielä tiedä perustelujasi tarpeelle.

#24 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Muutin varaustenkäsittelyä OUTI-testillä hieman. Käytössä ei nyt enää ole erillistä "pseudokuljetustilaa", vaan niteen Found-tilana automaattipalautuksilla varaustaulussa on Kohan normaali 'T' (In Transit). Tapa vaatii vähemmän koodimuutoksia ja on todennäköisesti toimintavarmempi. Koha osaa käsitellä T-tilasta varausta, mutta A-tilaisesta ei ole takeita. Koodista pitäisi kaivella kaikki kohdat, joissa varauksia käsitellään ja varmistaa, että homma menee kaikissa tilanteissa oikein. Sama ruljanssi olisi sitten edessä joka kerta kun yhteisöstä tuodaan varauksiin liittyvää koodia tai päivitellään Kohaa. Eli myös ylläpidollisesti T-tila on todella paljon helpompi. Varaustaulun T-tilasta huolimatta nide ei ole branchtransfers-taulussa (tietenkään, koska varsinaista kirjastosta toiseen kuljetusta ei tarvita).

Varausnäytöllä niteen "Priority" -kentässä näkyy nyt "In transit" automaattipalautuksilla, joka on ehkä parempi (A-tilalla siellä näkyi "1"). Varausnäyttö tosin sanoo tällä hetkellä Pickup-kentässä, että "Item is waiting at...", mutta menisin tässä käyttöliittymän terminologiakorjauksella. Sama teksti näkyisi myös A-tilaisella varauksella. Virhe on siinä, että käyttöliittymä väittää tuossa tekstissä muun kuin 'W' tilaisen niteen olevan "waiting", joka ei tietenkään pidä paikkaansa. Tekstin pitäisi olla muodossa "Item is located at..." tai vain "Item is at". Silloin varausnäyttö kertoisi "Pickup" kentässä täsmällisesti missä nide sijaitsee (tai mistä mihin se on kuljetuksessa). "Priority" -kenttä taas kertoisi mikä niteen tila on (jonotusnumero, "In transit" tai "Waiting", silloin kun nide todellakin odottaa asiakasta). Suomennokset erikseen kunhan niihin asti ehditään...

#25 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Anneli Österman kirjoitti:

Kuvittelisin, että tulee enemmän ongelmia, jos niteen tila ei muutu kuljetettavaksi samantien, koska ne näkyy silloin todennäköisesti saatavana, mikä ei pidä paikkansa. Asiakkaat voivat kuvitella teoksen olevan hyllyssä, vaikka se onkin odottamassa uudelleenpalautusta. Tai sitten tilana pitäisi näkyä jokinlainen "käsiteltävänä"-tila, kunnes nide on palautettu uudelleen. Tuo taas olisi mielestäni turha muutos yhteisökoodiin ja uusi koodimuutos Koha-Suomen ylläpidettäväksi. En toki tässä vaiheessa vielä tiedä perustelujasi tarpeelle.

Itseasiassa tuo "käsiteltävänä"-tila (silloin kun niteeseen ei kohdistu varausta) vaatisi todennäköisesti myös koodimuutoksia Finnaan ja mahdollisesti myös Finnan käyttämiin REST endpointteihin. Nykyiselläänhän Finna ei tuommoisen Koha-tilan päälle ymmärrä.

#26 Updated by Sonja Petrell-Auvinen yli vuosi ago

Hei
Annelille perustelut
Meillä on omatoimikirjasto, eikä kaikki asiakkaat noudata ohjeita laittaa varatun aineiston, tai muiden kirjastojen niteet, lukittuun varauslaatikkoon, vaan laittavat ne kärryyn.Omia niteitä emme palauta uudestaan jolloin varatutkin joutuvat hyllyyn. Silloin ohjelma väittää kirjan olevan kuljetuksessa eikä se tule hyllyvarauslistalle. Näitä ei huomaa ellei noutokirjasto rupea kyselemään varauksen perään kun se on ollut jo viikkoja kuljetuksessa eikä ole vieläkään tullut perille.
Tämän tilanteen välttämiseksi siis. Ei näitä paljon ole, mutta asiakkaan kannalta ikävä tilanne, varsinkin jos on kiire.

#27 Updated by Anneli Österman yli vuosi ago

Sonja Petrell-Auvinen kirjoitti:

Hei
Annelille perustelut
Meillä on omatoimikirjasto, eikä kaikki asiakkaat noudata ohjeita laittaa varatun aineiston, tai muiden kirjastojen niteet, lukittuun varauslaatikkoon, vaan laittavat ne kärryyn.Omia niteitä emme palauta uudestaan jolloin varatutkin joutuvat hyllyyn. Silloin ohjelma väittää kirjan olevan kuljetuksessa eikä se tule hyllyvarauslistalle. Näitä ei huomaa ellei noutokirjasto rupea kyselemään varauksen perään kun se on ollut jo viikkoja kuljetuksessa eikä ole vieläkään tullut perille.
Tämän tilanteen välttämiseksi siis. Ei näitä paljon ole, mutta asiakkaan kannalta ikävä tilanne, varsinkin jos on kiire.

Ainakin Mikro-Väylällä ja P.V. Supalla on tuon tyyppisissä palautusautomaateissa ominaisuus, jolla saa tulostettua kuitille listan ns. uudelleen käsiteltävistä niteistä. Näitä ovat mm. varatut, kuljetettavat ja laskutetut. Eli henkilökunta tulostaa säännöllisesti (laatikkoa tyhjentäessä) automaatilta listan niteistä, jotka eivät kuulu hyllyyn ja jos jokin niistä ei ole lukitussa laatikossa, niin henkilökunta tietää etsiä sitä kärrystä tai hyllystä.

Mielestäni kirjastojärjestelmässä ei kannata korjata asiakkaan tekemää virhetoimintoa, varsinkin kun automaatista löytyy toiminto virheen "korjaamiseen". Suosittelisin ottamaan yhteyttä automaattinne toimittajaan ja kyselemään, saisitteko käyttöön uudelleen käsiteltävien lista -toiminnon. Oulussa toiminnallisuus on ollut käytössä vuosia ja se toimii hyvin.

#28 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Lisäsin testille järjestelmäasetuksen, jolla varaustun aineiston automaattipalautusten käsittelyä voi kontrolloida. Asetuksen nimi on "RequireSCCheckInBeforeNotifyingPickups" ja se löytyy asetusten "Circulation" -tabin "Checkin Policy" kohdasta. Asetus "Do" vaatii niteen palautuksen uudelleen virkailijaliittymässä SCO tai automaattipalautuksen jälkeen ennen niteen asettamista "Waiting" (noudettavana) -tilaan ja ilmoituksen lähettämistä asiakkaalle. "Don't" käyttäytyy samalla tavalla kuin Kohan SIP-palvelin on käyttäytynyt tähän asti, eli nide menee heti "Waiting" -tilaan myös automaatilla palautettaessa.

Oletus tässä on Kohan vanha tapa, joten toiminnallisuus täytyy käydä erikseen kytkemässä käyttöön järjestelmäasetuksista.

#29 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

  • Aihe changed from Vaara: Automaatit ja varattu aineisto to Automaatit ja varattu aineisto

#30 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

  • Tila changed from Työn alla to Ratkaisu ehdotettu

#31 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Lappi on lupautunut vapaaehtoiseksi koekaniiniksi tämän kanssa. Testataan siis Lapissa, kunhan saadaan testaukselle sopiva aikataulu.

#32 Updated by Anneli Österman yli vuosi ago

Lapin kirjasto testaa ominaisuutta viikot 14-15.

#33 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

Toimii Lapin kirjaston mukaan oikein, joten otetaan käyttöön myös muissa Koha-kimpoissa.

#34 Updated by Pasi Korkalo yli vuosi ago

  • Tila changed from Ratkaisu ehdotettu to Suljettu

Muutos on viety tuotantoon kaikissa Koha-kimpoissa. Suljen tiketin.

Vie Atom PDF