Projekti

Yleinen

Profile

Kehitysehdotus #5561

Finnassa näkyvien palautuskehoitusten otsikon ja selitteiden muutosehdotukset

Lisännyt Pirkko-Liisa Lauhikari 6 kuukautta sitten. Päivitetty noin 2 kuukautta sitten.

Tila:
Kommentoitu
Prioriteetti:
Normaali
Nimetty:
-
Luokka:
Verkkokirjasto
Kohdeversio:
-
Alku:
3. Elokuuta 2022
Määräaika:
% Tehty:

0%

Arvioitu aika:
Yhteyshenkilö:
Tiketti Bugzillassa:
Votes: 2

Kuvaus

Finnassa asiakkaan maksuissa näkyvien palautuskehotusten otsikkona näkyy "ei tietoa" ja selitteessä "Overdue - 1. huomautus" tai "Overdue - 2. huomautus".
Kuva OUTI-kirjaston asiakkaan maksuista:

Keskustelimme näkyvistä teksteisä pääkäyttäjäpalaverissa 2.8.2022 ja totesimme, että otsikkotieto "ei tietoa" ei anna luotettavaa kuvaa palvelustamme ja selite olisi hyvä saada asiakkaalle informatiivisemmaksi.

Ehdotuksemme olisi, jos mahdollista, että otsikkotietokohta saisi olla tyhä ja selitteessä esim. "1. palautuskehotus" tai "2. palautuskehotus".

Tehdäänkö muutokset Kohan päässä vai Finnassa?

overdue.PNG (3,82 KB) overdue.PNG Pirkko-Liisa Lauhikari, 3. Elokuuta 2022 08:55
Siilin_maksut_Finnassa.png (3,49 KB) Siilin_maksut_Finnassa.png Reetta Pihlaja, 5. Elokuuta 2022 11:57
5577
5587

Historia

#1 Updated by Emmi Takkinen 6 kuukautta ago

  • Tila changed from Uusi to Kommentoitu

Tämä pitänee hoitaa täysin Finnan päässä. "1. huomautus" ja "2. huomautus" tulevat suoraan cronista, "Overdue" taas on ilmeisesti Finnan käännös Kohan maksutyypille ODUE. Samoin "ei tietoa" on luultavasti Finnan päästä tuleva ratkaisu.

Voisiko ratkaisuna olla, että pyydetään kääntämään "Overdue" suomeksi; "Palautuskehotus". Tällöin kuvaus "Palautuskehotus - 1. huomautus" olisi jo riittävän selkeä. Ja pyytää, että "ei tietoa" korvataan vaikka viivalla.

#2 Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari 6 kuukautta ago

Ratkaisuehdotus kuulostaa hyvältä. :) Hoksautan muita pääkäyttäjiä, että käyvät kommentoimassa tänne ja hoidetaan tämä Finnan päässä kuntoon.

#3 Updated by Päivi Knuutinen 6 kuukautta ago

Kannatan Emmin ehdotusta. On selkeä ja yksinkertainen.

#4 Updated by Noora Suvanto 6 kuukautta ago

Lapissa ei näy Otsikko-kohtaa ollenkaan, vain selite, kirjauspvm ja maksettavana. Kannatan Emmin ehdotusta "Palautuskehotus - 1. huomautus". :)

#5 Updated by Reetta Pihlaja 6 kuukautta ago

5587

Hyvä ehdotus!

Tosin Siilissä mennään taas toisin. Meillä ei lisätä automaattisesti huomautuskirjeestä maksua, koska sähköpostihuomautus on maksuton. Paperihuomautuksesta lisätään sitten käsin 1 €:n maksu ja se näkyy kuvan mukaisesti. Kuvaustiedot on itse tehty maksutyyppeihin ja taisin saada vähän sapiskaa tunnuksen väärästä muodosta, mutta ei sitä sitten korjattukaan.

Saadaanko tämä sitten kerralla kuntoon KK:n kanssa vai jokainen kimppa itse hoitaa?

#6 Updated by Katri Sillgren 4 kuukautta ago

Helle-Finnan sisäänkirjautuneen asiakkaan Maksut-tiedoissa palautuskehotusten otsikkona on OUTIn tapaan "ei tietoa". Tämä tosiaan hyvä saada pois. Korvaus viivalla vai tyhjäksi jättämällä?

Palautuskehotuksen selite on Helle-Finnan maksuissa kunnossa eli tyyliin: Muistutusmaksu - 1. huomautus

#7 Updated by Pia Kusmin noin 2 kuukautta ago

Minusta tuo otsikko-kenttä tulee näkyviin, jos tiedoissa on noutamaton varaus, jolloin kentässä on teoksen tiedot (nimeke-linkki). Muutoin otsikko-sarake ei ole näkyvissä. Tuo Emmin ehdottama käännös on hyvä. Tuo 'ei tietoa' merkintä pitäisi saada jotenkin pois.

Vie Atom PDF