Kehitysehdotus #5561
Finnassa näkyvien palautuskehoitusten otsikon ja selitteiden muutosehdotukset
0%
Kuvaus
Finnassa asiakkaan maksuissa näkyvien palautuskehotusten otsikkona näkyy "ei tietoa" ja selitteessä "Overdue - 1. huomautus" tai "Overdue - 2. huomautus".
Kuva OUTI-kirjaston asiakkaan maksuista:
Keskustelimme näkyvistä teksteisä pääkäyttäjäpalaverissa 2.8.2022 ja totesimme, että otsikkotieto "ei tietoa" ei anna luotettavaa kuvaa palvelustamme ja selite olisi hyvä saada asiakkaalle informatiivisemmaksi.
Ehdotuksemme olisi, jos mahdollista, että otsikkotietokohta saisi olla tyhä ja selitteessä esim. "1. palautuskehotus" tai "2. palautuskehotus".
Tehdäänkö muutokset Kohan päässä vai Finnassa?
Historia
#1
Updated by Emmi Takkinen 6 kuukautta ago
- Tila changed from Uusi to Kommentoitu
Tämä pitänee hoitaa täysin Finnan päässä. "1. huomautus" ja "2. huomautus" tulevat suoraan cronista, "Overdue" taas on ilmeisesti Finnan käännös Kohan maksutyypille ODUE. Samoin "ei tietoa" on luultavasti Finnan päästä tuleva ratkaisu.
Voisiko ratkaisuna olla, että pyydetään kääntämään "Overdue" suomeksi; "Palautuskehotus". Tällöin kuvaus "Palautuskehotus - 1. huomautus" olisi jo riittävän selkeä. Ja pyytää, että "ei tietoa" korvataan vaikka viivalla.
#2
Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari 6 kuukautta ago
Ratkaisuehdotus kuulostaa hyvältä. :) Hoksautan muita pääkäyttäjiä, että käyvät kommentoimassa tänne ja hoidetaan tämä Finnan päässä kuntoon.
#3
Updated by Päivi Knuutinen 6 kuukautta ago
Kannatan Emmin ehdotusta. On selkeä ja yksinkertainen.
#4
Updated by Noora Suvanto 6 kuukautta ago
Lapissa ei näy Otsikko-kohtaa ollenkaan, vain selite, kirjauspvm ja maksettavana. Kannatan Emmin ehdotusta "Palautuskehotus - 1. huomautus". :)
#5
Updated by Reetta Pihlaja 6 kuukautta ago
- Tiedosto Siilin_maksut_Finnassa.png Siilin_maksut_Finnassa.png added
Hyvä ehdotus!
Tosin Siilissä mennään taas toisin. Meillä ei lisätä automaattisesti huomautuskirjeestä maksua, koska sähköpostihuomautus on maksuton. Paperihuomautuksesta lisätään sitten käsin 1 €:n maksu ja se näkyy kuvan mukaisesti. Kuvaustiedot on itse tehty maksutyyppeihin ja taisin saada vähän sapiskaa tunnuksen väärästä muodosta, mutta ei sitä sitten korjattukaan.
Saadaanko tämä sitten kerralla kuntoon KK:n kanssa vai jokainen kimppa itse hoitaa?
#6
Updated by Katri Sillgren 4 kuukautta ago
Helle-Finnan sisäänkirjautuneen asiakkaan Maksut-tiedoissa palautuskehotusten otsikkona on OUTIn tapaan "ei tietoa". Tämä tosiaan hyvä saada pois. Korvaus viivalla vai tyhjäksi jättämällä?
Palautuskehotuksen selite on Helle-Finnan maksuissa kunnossa eli tyyliin: Muistutusmaksu - 1. huomautus
#7
Updated by Pia Kusmin noin 2 kuukautta ago
Minusta tuo otsikko-kenttä tulee näkyviin, jos tiedoissa on noutamaton varaus, jolloin kentässä on teoksen tiedot (nimeke-linkki). Muutoin otsikko-sarake ei ole näkyvissä. Tuo Emmin ehdottama käännös on hyvä. Tuo 'ei tietoa' merkintä pitäisi saada jotenkin pois.