Projekti

Yleinen

Profile

Tukipyyntö #4924

Asiakkaalla viestissä eri viimeinen noutopäivä kuin järjestelmässä

Lisännyt Susanna Sandell 19 päivää sitten. Päivitetty 13 päivää sitten.

Tila:
Ratkaisu ehdotettu
Prioriteetti:
Normaali
Nimetty:
-
Luokka:
-
Kohdeversio:
-
Alku:
4. Kesäkuuta 2021
Määräaika:
14. Kesäkuuta 2021
% Tehty:

0%

Arvioitu aika:
Yhteyshenkilö:

Kuvaus

Kun Vaskissa alettiin palautella varattua aineistoa syntyi ensin vääriä viimeisiä noutopäiviä. Aluksi tuli 9.6. noutopäivää, joka on korjattu ja sen jälkeen 23.6. noutopäivää.

Vaikuttaisi siltä, että ne jotka saivat viimeiseksi noutopäiväksi 23.6. ovat saaneet viestin jossa lukee 23.6., mutta tietokannassa (ja verkkokirjastossa) on viimeinen noutopäivä 15.6.

Esimerkkiasiakas, jolla on tämä tilanne id 271044

Historia

#1 Updated by Anneli Österman 15 päivää ago

Esimerkkinä olevan asiakkaan varauksesta ei löydy mitään lokitietoa, mikä voisi valaista asiaa. Käytännössä siitä ei ole kirjautunut mitään. Reserves-taulussa näkyy, että varaus on jäänyt kiinni 3.6.2021 klo 8:32. ExcludeHolidaysFromMaxPickUpDelay-järjestelmäasetus on laitettu "päälle" 2.6.2021, eli periaatteessa nyt riippuu Salon pääkirjastolla 3.6.2021 olleista kalenteriylityksistä, mihin viimeinen noutopäivä on osunut.

Vaski-test-tietokannassa tuon kyseisen varauksen viimeinen voimassaolopäivä on 22.12.2021, eli siitäkään ei pitäisi johtua outo viimeinen noutopäivä (Koha ei anna varauksen kiinni jäädessä viimeistä voimassaolopäivää jälkeisiä noutopäiviä). Nide on kuljetettavana testi-kannassa Raisiosta Saloon.

Mutta miksi tietokannassa ja viestissä on eri päivä.. hmm.. viestipohjassa on ainakin tällä hetkellä täginä <<reserves.expirationdate>>, joka pitäisi olla ihan oikein. En ole ihan pysynyt kärryillä kaikista ajoista, joten onko varausten viimeisiin voimassaolopäiviin (joka on siis sama kuin varauksen viimeinen noutopäivä) tehty jotain tietokanta-ajoja noilla main?

#2 Updated by Susanna Sandell 15 päivää ago

Tämä liittyi siis Kodon tekemään ajoon, jossa korjattiin ne 3.6. tärpänneet varaukset, joille tuli noutopäiväksi 9.6. (korjaus tehtiin sekä noutopäiviin että viesteihin). Jostain syystä myös nuo 25.6. "korjaantuivat" noudettavaksi 15.6., mutta viesteihin jäi tämä 25.6. päivämäärä.

Ja koko tapaus liittyy siihen, että meillä oli väärät speksit järjestelmässä kun aineistoa alettiin palauttaa.

#3 Updated by Anneli Österman 14 päivää ago

  • Määräaika set to 14. Kesäkuuta 2021
  • Tila changed from Uusi to Ratkaisu ehdotettu

Korjataan reserves-taulusta virheellinen expiratiodate seuraavasti:

Haetaan message_queue-taulusta letter_codella HOLD-olevat rivit, joiden contentista löytyy tieto "23.6.2021" ja poimitaan niiden rivien borrowernumber. Haetaan reserves-taulusta ne rivit, jotka vastaavat message_queuesta saatuja borrowernumbereita ja joiden expirationdate on 15.6.2021 ja muutetaan niille expirationdateksi 23.6.2021.

Muutos tehtävä viimeistään 14.6.2021, jotta varaukset eivät ehdi vanhentua.

#4 Updated by Kodo Korkalo 14 päivää ago

  • Tila changed from Ratkaisu ehdotettu to Työn alla

#5 Updated by Kodo Korkalo 14 päivää ago

Ei sentään vielä ole ratkaisua ehdotettu, vaan vasta hahmoteltu ;) Muutan tiketin tilaksi vielä työn alla.

#6 Updated by Emmi Takkinen 13 päivää ago

  • Tila changed from Työn alla to Ratkaisu ehdotettu

Noutopäivät on nyt päivitetty:

UPDATE reserves SET expirationdate = '2021-06-23' WHERE borrowernumber IN(SELECT borrowernumber FROM message_queue WHERE letter_code = "HOLD" AND content LIKE '%23.06.2021%') AND expirationdate = '2021-06-15';

Vie Atom PDF