Bugi #4912
Helle ja OUTI: ihmeellinen virheilmoitus APIn lokissa
0%
Kuvaus
Hellen APIn lokiin tulee tasaisesti tällaista virhettä:
[2021/06/01 09:56:20] [ERROR] Mojo::Exception => Can't locate Koha/REST/V1/Controller/Auth.pm: ./Koha/REST/V1/Controller/Auth.pm: Permission denied at (eval 1794) line 1.
Koha::REST::V1::default_exception_handling /home/koha/Koha/Koha/REST/V1.pm (95)
Kävin katsomassa muilta ja samaa virhettä ei siellä näkynyt. Tuo polkukin on outo, sillä Controller-hakemistoa ei ole ollenkaan.
Historia
#1
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Tämä jotenkin liittyy tähän, use Authen::CAS::Client. OUTIssa alkoi tekemään samaa kuin Hellessä, mutta uudelleen käynnistys tuon kanssa ei toiminut.
#2
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
- Tila changed from Uusi to Työn alla
#3
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Jokin plackissa saa tuon aikaan. Vaikuttaa siltä, että kun workerit kuolee ja uusi nouseen niin siinä kohtaa tapahtuu tämä. Jos plackin reloadaa niin lokiin tulee paljon noita merkintöjä.
#4
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Kokeilin käynnistää plackin uudestaan, Hellessä onnistui mutta OUTIssa ei suostu kuolemaan. Hellessä ei ainakaan tullut virhettä lokiin, niin kuin ennen.
#5
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
- Aihe changed from Helle: ihmeellinen virheilmoitus APIn lokissa to Helle ja OUTI: ihmeellinen virheilmoitus APIn lokissa
#6
Updated by Katri Sillgren almost 2 years ago
Johanna Räisä kirjoitti:
Kokeilin käynnistää plackin uudestaan, Hellessä onnistui mutta OUTIssa ei suostu kuolemaan. Hellessä ei ainakaan tullut virhettä lokiin, niin kuin ennen.
Kiitos Johanna :)
Tämä vaikuttaisi poistaneen HelleFinnassa jo pidempään esiintyneet oireilut (niteiden saatavuustietoihin liittyvät Kirjastojärjestelmään ei saatu yhteyttä virheet, varauksen tekemiseen liittyvät virheet, omiin tietoihin sisäänkirjautumisvirheet).
#7
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Kokeilen saada OUTIn 8086 hajoamaan samalla tavalla.
#8
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Johanna Räisä kirjoitti:
Kokeilen saada OUTIn 8086 hajoamaan samalla tavalla.
No eipä sitä saanut toimimaan samalla tavalla. Tuotannossa selvästi kun lataa plackin uudestaan niin virheet kasvavat, Tein 100 peräkkäistä kutsua ja 10 niistä antoi virheen. Plack kun on hetken pyörinyt niin virheet laskevat ehkä yhteen 200:sta.
#9
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Nyt näyttää loppuneen klo 13.21, asensin vanhemman version JSON::Validatorista 1.04 > 0.97. Epäilen kyllä, että on tuosta kiinni ja luultavasti alkaa tekemään tätä taas jossain vaiheessa.
#10
Updated by Johanna Räisä almost 2 years ago
Johanna Räisä kirjoitti:
Nyt näyttää loppuneen klo 13.21, asensin vanhemman version JSON::Validatorista 1.04 > 0.97. Epäilen kyllä, että on tuosta kiinni ja luultavasti alkaa tekemään tätä taas jossain vaiheessa.
Joo, eipä tuolla ollut merkitystä, edelleenkin tulee noita.
#11
Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari yli vuosi ago
- Tiedosto Järjestelmä_pois_käytöstä.png Järjestelmä_pois_käytöstä.png added
- Tiedosto Kirjastojärjestelmään_ei_saatu_yhteyttä.png Kirjastojärjestelmään_ei_saatu_yhteyttä.png added
OUTIssa ongelmaa esiintyy yhä. Asiakkailta tulee ilmoituksia, etteivät ole päässeet uusimaan lainoja, eivät ole päässeet varaukset-sivulle, teoksen saatavuustietoja ei saa, koska verkkokirjastossa tulee ilmoituksia:
#12
Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari yli vuosi ago
- Tiedosto tapahtui_virhe.PNG tapahtui_virhe.PNG added
OUTIssa edelleen tulee verkkokirjastossa käyttäjille ilmoituksia virheistä, ettei järjestelmä ole käytössä tms. Tässä taas yksi ilmoitus, joka on vähän eri tekstillä kuin edelliset
Ilmoituksen lähettäneen käyttäjän kertomana:"Hei. Lomaillessa tuli käytettyä verkkokirjastoa mobiililaitteella ja usealla kerralla oli havaittavissa pientä viipyilyä. Eli esim. teoksen tiedot eivät latautuneet tai varaaminen ei onnistunut. Sivun päivittäminen auttoi, mutta erikoisen usein näytti yhteys virhettä."
Virheilmoituksia on tullut kyllä myös, kun verkkokirjastoa on käyttänyt pc:llä.
Nämä ovat harmillisia ongelmia, kun ovat asiakasrajapinnassa. Heikentää asiakkaiden luottamusta järjestelmään, jos palvelut eivät toimi.
#13
Updated by Johanna Räisä yli vuosi ago
Kokeilin taas käynnistää plackin uudestaan tänä aamuna. Ei tuo nyt koodivirheeltä vaikuta, vaan siltä että palvelut ovat sekaisin. Käynnistyksen jälkeen lokiin ei ainakaan heti alkanut tulemaan virhettä, pitää tarkkailla mille näyttää.
#14
Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari yli vuosi ago
Kiitos Johanna! Seurataan tilannetta myös täällä päässä ja raportoidaan, jos ongelmat vielä jatkuvat.
#15
Updated by Anneli Österman noin 2 kuukautta ago
- Tila changed from Työn alla to Suljettu
Tästä ei ole kuulunut uutta yli vuoteen, joten suljen tiketin.