Projekti

Yleinen

Profile

Bugi #4035

Lumme / verkkomaksu ei kuittaannu asiakkaan maksut-sivulta

Lisännyt Pirjo Sapman 10 kuukautta sitten. Päivitetty 8 kuukautta sitten.

Tila:
Uusi
Prioriteetti:
Normaali
Luokka:
-
Kohdeversio:
-
Alku:
31. Toukokuuta 2019
Määräaika:
% Tehty:

0%

Arvioitu aika:
Yhteyshenkilö:
Votes: 0

Kuvaus

Asiakkaan maksu on maksettu verkossa. Maksusuoritus näkyy asiakkaan maksuissa mutta ei poistu lainausnäytöltä. Kuulemma jo toinen vastaava tapaus. Kyseessä lapsiasiakas. Pankki S-pankki.
Kyytissä ja Vaarassa vastaavia ongelmia ei ole esiintynyt.

maksuloki.png (20,9 KB) maksuloki.png Anneli Österman, 12. Elokuuta 2019 10:33
4024

Liittyvät tapahtumat

liittyy Palaute - Koha-Suomi - Bugi #4053: Maksut eivät poistuneetHylätty12. Kesäkuuta 2019

liittyy Palaute - Koha-Suomi - Bugi #3693: OUTI: Myöhästymismkaksut kirjautuneet kahteen kertaan Suljettu20. Joulukuuta 2018

Historia

#1 Updated by Pirkko-Liisa Lauhikari 10 kuukautta ago

Ei myöskään OUTIssa ole tullut ainakaan vielä esille vastaavia tapauksia.

#2 Updated by Johanna Räisä 10 kuukautta ago

  • Nimetty changed from Johanna Räisä to Emmi Takkinen

#3 Updated by Johanna Räisä 10 kuukautta ago

  • liittyy Bugi #4053: Maksut eivät poistuneet added

#4 Updated by Päivi Knuutinen 10 kuukautta ago

Nyt on Vaarassa ihan vastaava tapaus, maksu ei kuittaannu vaikka kaikki tapahtumatiedot ovat kunnossa. Henkilöasiakas, maksu Osuuspankin kautta eli ei liene pankilla vaikutusta tähän ongelmaan.

#5 Updated by Johanna Räisä 10 kuukautta ago

Poistan tuon tiedoston, siinä on liikaa informaatiota.

#6 Updated by Johanna Räisä 10 kuukautta ago

  • Tiedosto deleted (verkkomaksuongelma.docx)

#7 Updated by Johanna Räisä 10 kuukautta ago

Mietin, että onkohan tuonne voinut tulla jokin bugikorjaus, joka on alkanut sekoittamaan maksun kuittausta. Yritetään saada toistettua tämä testillä.

#8 Updated by Pasi Korkalo 10 kuukautta ago

  • liittyy Bugi #3693: OUTI: Myöhästymismkaksut kirjautuneet kahteen kertaan added

#9 Updated by Johanna Räisä 9 kuukautta ago

Uusi havainto: asiakas maksanut maksun, aineisto on vielä lainassa ja uusittu. Voisiko olla, että uusiminen saa jotenkin aikaiseksi?

#10 Updated by Johanna Räisä 9 kuukautta ago

Asiakasnumero: 102896, maksutapahtuma: 775206. Tähän liittyvä maksu ei poistunut.

#11 Updated by Johanna Räisä 9 kuukautta ago

Toinen esimerkki, asiakasnumero: 241089

#12 Updated by Johanna Räisä 9 kuukautta ago

Johanna Räisä kirjoitti:

Asiakasnumero: 102896, maksutapahtuma: 775206. Tähän liittyvä maksu ei poistunut.

Tämä on kunnossa, on niitä mistä Finna ilmoittaa sähköpostilla maksun kuittauksen epäonnistumisesta.

#13 Updated by Emmi Takkinen 8 kuukautta ago

En ole nyt ihan varma, mutta voisiko tällä yhteisössä olleella bugilla olla jotain tekemistä tämän kanssa:
https://bugs.koha-community.org/bugzilla3/show_bug.cgi?id=20086

Ainakin kuvauksen perusteella ongelma voisi olla samankaltainen.

#14 Updated by Anneli Österman 8 kuukautta ago

4024

Kattelin tätä jo aikaisemmin, mutta näköjään unohdin kommentoida tikettiä.

Minusta tässä on käynyt asiakkaan 241089 kohdalla samoin kuin mitä OUTI-kirjastoissa on käynyt silloin tällöin. Eli asiakas on maksanut joko verkkokirjastossa tai tiskillä Ceepos-kassaohjelmaan myöhästymismaksun sellaisesta teoksesta, joka on myöhässä ja edelleen lainassa. Maksun maksaminsen jälkeen asiakas palauttaa niteen palautusautomaattiin ja sip2-sanomassa näkyy, että maksu kirjautuu uudellen asiakkaalle. Eli sip2-sanomassa kirjataan amount-kenttä uudelleen positiiviseksi summaksi. Alla olevan kuvakaappauksen ylemmällä rivillä näkyy, että maksu on suoritettu ja merkattu maksetuksi, alimmalla rivillä se taas kirjataan uudelleen positiiviseksi summaksi.

OUTIn tapaukset kirjattu tikettiin #3693

Vie Atom PDF